Sunday, October 10, 2010

apa istimewanya 101010

dah puas pun aku membuta,bgn pun sb tkejut kwn pompuan duk cl2.walaupun berat aku ttp bangun.jam kt nset menunjukkan 9.52 am.masih jauh lagi kiraan ku utk aku btugas arini.kena kije ptg selama seminggu.tetiba terdetik dlm fikiran aku..arini adalah hari yg byk dinantikn utk di pahat memori indah.1o okt 2010 tarikh keramat yg dikira 101010.ntah pe yg keramat pn xtau.hinggakan rmai psangan y nk naik pelamin pd hari ni.nk g wt ic pn arini,yg duk kt labour room pn xketingalan duk teran soh beranak arini.mengikut perkiraan,tarikh sebegini hanya dtg setiap 100 tahun dan tarikh sebegini telah berlaku pd 10 0ct 1910 yang lalu.maka mmg ini lah yg istimewa kot.
harus kita jgn lupa,kekadang tarikh sebegini sengaja di rakam puak2 yg nk merosakkan kita dgn mgadakan konsert,parti2 liar dan sbagainya.masakan tidak,detik 12 mlm 101010 turut di rai dgn dentuman bungapi.itu yg sy dgr la tp yg lain xnmpak.malah sekitar 1.00 am di sekitar bandaraya seperti dataran merdeka,bkt bintang yg kebetolan sy lalui ckup meriah.kebetolan plak mlm sunday,jd mmg meriah lah.entah bermacam aktiviti yg berlansung smlm.merosak fikiran ank muda kita sekarang.
walaubagaimanapun,tahniah juga kepada rakan2 kita yg memilih 101010 sbg tarikh bernikah.hehe nk 101010 gk kena bwk la RM 101010..mau berhutang mcm si amizan kawan baik aku dlu.sampai le x bayar2.da bley kwen nk byr wtpe lagi kn.semogo allah memurahkan rezeki aku kena di tipu org yg pinjam duit utk kawen tapi tak nak bayar2 walhal mampu.
apa pun yang kita lalui,baik dirakam pada detik bersejarah hendaklah kita jgn keterlaluan.musim haji pada tahun 1431 H pn ada gk tarikh ni.tp jgn plak bakal2 haji p lobi TH nk penerbangan ke mekkah pd arini plak.semoga tarikh pe pn yg kita lalui,sebenarnya kita patut isi dgn amalan kebaikan.saya cuba nk islam kn tarikh yang org putih or yahudi bangsat anjurkan parti menyesatkn tapi kita rai kan secara islamic.insyaallah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.